DZIAŁ OPIEKUŃCZO – TERAPEUTYCZNY
Zespół terapeutyczno – opiekuńczy wykonuje zadania rehabilitacyjno – opiekuńcze i medyczne oraz indywidualne potrzeby mieszkańców Domu Pomocy Społecznej „Leśny”. W Domu tym realizowana jest :
- opieka pielęgniarska
- poradnictwo psychologiczne
- terapia zajęciowa
- trening relaksacyjny
- trening ekonomiczny
- silwoterapia
- rehabilitacja ( kinezyterapia i fizykoterapia )
- zajęcia Nordic Walking
- terapia wspierająca – aktywizująca
- spacery, wycieczki
- udział w zajęciach kulturalno oświatowych
- zajęcia edukacyjne
- zajęcia sportowe
- choreoterapia
Rehabilitacja medyczna obejmuje szeroki zakres zabiegów fizykoterapeutycznych jak i ćwiczeń realizowanych wg wskazań lekarza, dostosowanych do indywidualnych potrzeb Mieszkańca z uwzględnieniem psychicznych i fizycznych możliwości które wykonywane są pod nadzorem wykwalifikowanego personelu.
Celem Działu Opiekuńczo – Terapeutycznego jest uspołecznienie i aktywizacja mieszkańców. W planie pracy Działu ważnym elementem jest organizacja imprez okolicznościowych, zarówno o charakterze wewnętrznym jak i zewnętrznym. Wśród imprez organizowanych na terenie Domu należy wskazać: świętowanie urodzin mieszkańców, uroczystości o tematyce religijnej, imprezy plenerowe, imprezy sportowe, zabawy muzyczne, imprezy kalendarzowe, pikniki oraz wycieczki.
Biorąc pod uwagę duchowe dobro mieszkańców na terenie Domu Pomocy Społecznej, realizowana jest posługa duchowa. W każdą niedzielę odbywa się msza święta o godz. 10.00.
Zadania działu Opiekuńczo – Terapeutycznego zostały przedstawione w sposób wybiórczy.
DZIAŁ ADMINISTRACYJNO – GOSPODARCZY
Do zadań działu administracyjno – gospodarczego należy:
- Sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz organizowanie prawidłowego zabezpieczenia użytkowanych przez jednostki nieruchomości
- Dbałość o sprawne funkcjonowanie urządzeń technicznych, transportowych oraz nadzór nad prawidłową eksploatacją tych urządzeń
- Zajmuje się koordynowaniem pracy kuchni, pralni, kotłowni, ochrony środowiska, zaopatrzenia i transportu, utrzymaniem w dobrym stanie tech. budynku, maszyn.
- Zabezpieczenie inwentarza całego DPS przed kradzieżą, zniszczeniem lub pożarem.
- Prowadzenie i kontrolowanie w oparciu o własne siły i środki, drobnych prac remontowych, napraw i konserwacji budynków, maszyn i urządzeń, dozorowanie Domu oraz racjonalnego wykorzystywania środków rzeczowych i finansowych,
- Przestrzeganie terminów przeglądów technicznych oraz właściwe dokumentowanie eksploatacji urządzeń zgodnie z przepisami i normami BHP
- Udział w komisjach odbioru robót częściowych, ostatecznych i pogwarancyjnych oraz prowadzenie w tym zakresie właściwej dokumentacji,
- Nadzorowanie działalności z zakresu prania, suszenia, szycia i naprawy bielizny, prasowania pościeli, odzieży mieszkańców oraz odzieży ochronnej i roboczej personelu DPS.
- Nadzór nad obsługą urządzeń grzewczych , agregatu prądotwórczego, oczyszczalni ścieków oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym zapewniającym długotrwałą ich eksploatację.
Zadania działu Administracyjno-Gospodarczego zostały przedstawione w sposób wybiórczy.
DZIAŁ FINANSOWO – KSIĘGOWY
Dział finansowo-księgowy odpowiada za rozliczenia finansowo-księgowe DPS-u. Do zakresu działań działu należy:
- prowadzenie księgowości w ujęciu syntetycznym i analitycznym;
- egzekwowanie należności wynikających z rozliczeń za usługi;
- sporządzanie sprawozdań finansowych;
- dekretowanie dowodów księgowych;
- prowadzenie ewidencji kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym;
- naliczanie amortyzacji środków trwałych;
- analiza ksiąg rozrachunkowych;
- kontrola formalna i rachunkowa dokumentów księgowych;
- naliczanie i wypłata wynagrodzeń;
- sporządzanie deklaracji rozliczeniowych, podatkowych z tytułu ubezpieczeń społecznych.
Zadania działu Finansowo – Księgowego zostały przedstawione w sposób wybiórczy.