Projekt realizowany jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, których liderem jest Miasto Stołeczne Warszawa, a partnerami 10 gmin:
- Grodzisk Mazowiecki,
 - Jabłonna,
 - Karczew,
 - Legionowo,
 - Marki,
 - Pruszków,
 - Raszyn,
 - Wieliszew,
 - Zielonka,
 - Żyrardów
 
oraz Stołeczne Centrum Opiekuńczo-Lecznicze (SCOL).
Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Usług Społecznych "Społeczna Warszawa" oraz 14 warszawskimi domami pomocy społecznej:
- Centrum Alzheimera, Al. Wilanowska 257
 - Centrum Wsparcia Społecznego „Na Przedwiośniu”, ul. Przedwiośnie 1
 - Domem Pomocy Społecznej im. Matysiaków, ul. Arabska 3
 - Domem Pomocy Społecznej „Syrena”, ul. Syreny 26
 - Domem Pomocy Społecznej „Chemik”, ul. Korotyńskiego 10
 - Domem Pomocy Społecznej „Pod Brzozami”, ul. Bohaterów 46/48
 - Domem Pomocy Społecznej „Budowlani”, ul. Elekcyjna 6
 - Domem Pomocy Społecznej "Pracownika Oświaty", ul. Parkowa 7a
 - Domem Pomocy Społecznej, ul. Wójtowska 13
 - Domem Pomocy Społecznej „Kombatant”, ul. Sternicza 125
 - Domem Pomocy Społecznej dla Kombatantów, ul. Dickensa 25
 - Domem Pomocy Społecznej im. Św. Brata Alberta, ul. Kawęczyńska 4b
 - Domem Pomocy Społecznej „Leśny”, ul. Tułowicka 3
 - Domem Pomocy Społecznej „Na Bachusa”, ul. Bachusa 7
 
Cel główny projektu: Poprawa jakości życia osób korzystających z usług opiekuńczych świadczonych przez samorządy gminne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego ZIT poprzez budowę i wdrożenie systemu wsparcia tych usług, opartego na narzędziach technologii informacyjno-komunikacyjnych w miejscu zamieszkania oraz domach pomocy społecznej.
Grupa docelowa: osoby niesamodzielne z 11 gmin Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego
Główne działania w projekcie:
W ramach projektu zaprojektowano i zbudowano dwa systemy informatyczne:
- System "Syrena" do zarządzania domami pomocy społecznej. System usprawni zarządzanie danymi gromadzonymi w DPS, dzięki czemu zwiększy się efektywność oferowanych usług dla mieszkańców w zakresie usług socjalnych, opiekuńczo-pielęgnacyjnych, tworzenia indywidualnych planów wsparcia mieszkańca, generowania raportów i sprawozdań oraz tworzenia harmonogramów pracy pracowników. Zastosowane zostaną także kioski diagnostyczne do oceny zdrowia mieszkańców DPS.
 
- System "E-opieka" dla ośrodków pomocy społecznej. System do zarządzania i monitorowania usługami opiekuńczymi, specjalistycznymi usługami opiekuńczymi oraz teleopieką. Na podstawie danych zgromadzonych przez system będzie podejmowana decyzja o rodzaju pomocy, która zostanie udzielona. Ponadto opiekunom świadczącym usługi opiekuńcze zostanie zapewniona aplikacja mobilna do raportowania ich pracy w środowisku. Elementem systemu będzie także portal informacyjny dla odbiorców usług i dostosowana aplikacja do przeprowadzania wywiadu środowiskowego.
 
Zapewnienie Centrum Teleopieki 24/7
Na podstawie danych zgromadzonych przez centrum teleopieki 24/7 jest podejmowana decyzja o rodzaju pomocy (np. wezwanie pogotowia ratunkowego, powiadomienie pracownika socjalnego, członka rodziny o zdarzeniu lub niepokojących objawach, powiadomienie innych służb np. policji, straży pożarnej itp.), która zostanie udzielona.
W ramach zadania są zapewnione urządzenia umożliwiające osobom objętym wsparciem kontakt z centrum teleopieki 24/7: urządzenia typu smart, np. tablet, technologie ubieralne np. przycisk SOS, bransoletka/opaska. Dane z urządzeń ubieralnych są przekazywane w czasie rzeczywistym do centrum teleopieki 24/7, gdzie zostaje podjęta decyzja o rodzaju pomocy.
Zapewnione są również czujniki bezpieczeństwa. Inicjują one alarmy przy przekroczeniu dopuszczalnych norm, pozwalając zapobiec zagrażającym zdrowiu i życiu sytuacjom, takimi jak wybuch gazu czy zaczadzenie. Instalacja tego typu czujników jest szczególnie istotna w przypadku grupy docelowej projektu E-Opieka, czyli osób starszych, której zdarza się zapomnieć o zakręceniu gazu czy np. wyłączeniu żelazka. Ponadto część osób objętych opieką środowiskową mieszka w mieszkaniach niewyposażonych w bezpieczne instalacje gazowe i elektryczne.
Realizacja wszystkich działań przyczyni się do stworzenia systemu wsparcia usług, opartego na narzędziach technologii informacyjno-komunikacyjnych w miejscu zamieszkania oraz domach pomocy społecznej.
Wartość całkowita projektu: 23 670 300,01 zł
Wkład własny: 4 749 252,73  zł
Wartość dofinansowania: 18 921 047,28 zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Priorytet: II Wzrost e-potencjału Mazowsza
Działanie: 2.1 E-usługi
Planowany okres realizacji projektu: 01.01.2016 – 31.12.2023 r.
Jednostka realizująca projekt: Miasto Stołeczne Warszawa / Biuro Pomocy i Projektów Społecznych

                      
                             
                            
                                                        
                             
                            
                      
                             
                            
                                                    





