Działy DPS

DZIAŁ OPIEKUŃCZO – TERAPEUTYCZNY 

Zespół terapeutyczno – opiekuńczy wykonuje zadania rehabilitacyjno – opiekuńcze i medyczne oraz indywidualne potrzeby mieszkańców Domu Pomocy Społecznej „Leśny”. W Domu  tym realizowana jest :

  • opieka pielęgniarska
  • poradnictwo psychologiczne
  • terapia zajęciowa
  • trening relaksacyjny
  • trening ekonomiczny
  • silwoterapia
  • rehabilitacja ( kinezyterapia i fizykoterapia )
  • zajęcia Nordic Walking
  • terapia wspierająca – aktywizująca
  • spacery, wycieczki
  • udział w zajęciach kulturalno oświatowych 
  • zajęcia edukacyjne 
  • zajęcia sportowe
  • choreoterapia

Rehabilitacja medyczna obejmuje szeroki zakres zabiegów  fizykoterapeutycznych jak i ćwiczeń realizowanych wg wskazań lekarza, dostosowanych do indywidualnych potrzeb mieszkańca z uwzględnieniem psychicznych i fizycznych możliwości które  wykonywane są pod nadzorem wykwalifikowanego personelu.

Celem Działu Opiekuńczo – Terapeutycznego jest uspołecznienie i aktywizacja mieszkańców. W planie pracy Dzialu ważnym elementem jest organizacja imprez okolicznościowych, zarówno o charakterze wewnętrznym jak i zewnętrznym. Wśród imprez organizowanych na terenie Domu należy wskazać: świętowanie urodzin mieszkańców, uroczystości o tematyce religijnej, imprezy plenerowe,imprezy sportowe,zabawy muzyczne,imprezy kalendarzowe, pikniki oraz wycieczki.

Biorąc pod uwagę duchowe dobro mieszkańców na terenie Domu Pomocy Społecznej jest realizowana posługa duchowa. W każdą niedziele odbywa sie msza święta o godz 10.00.

Zadania działu Opiekuńczo – Terapeutycznego zostały przedstawione w sposób wybiórczy.


 

DZIAŁ ADMINISTRACYJNO – GOSPODARCZY                                                        

Do zadań działu administracyjno – gospodarczego należy:

  • Sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz organizowanie prawidłowego zabezpieczenia użytkowanych przez jednostki nieruchomości
  •  Dbałość o sprawne funkcjonowanie urządzeń technicznych, transportowych oraz nadzór nad prawidłową eksploatacją tych urządzeń
  •  Zajmuje się koordynowaniem pracy kuchni, pralni, kotłowni, ochrony środowiska, zaopatrzenia i transportu, utrzymaniem w dobrym stanie tech.budynku, maszyn.
  • Zabezpieczenie inwentarza całego DPS przed kradzieżą, zniszczeniem lub pożarem.
  • Prowadzenie i kontrolowanie w oparciu o własne siły i środki, drobnych prac remontowych, napraw i konserwacji budynków, maszyn i urządzeń, dozorowanie Domu oraz racjonalnego wykorzystywania środków rzeczowych i finansowych,
  • Przestrzeganie terminów przeglądów technicznych oraz właściwe dokumentowanie eksploatacji urządzeń zgodnie z przepisami i normami BHP
  • Udzial w komisjach odbioru robót częściowych, ostatecznych i pogwarancyjnych oraz prowadzenie w tym zakresie właściwej dokumentacji,
  • Nadzorowanie działalności z zakresu prania, suszenia, szycia i naprawy bielizny, prasowania pościeli, odzieży mieszkańców oraz odzieży ochronnej i roboczej personelu DPS.
  • Nadzór nad obsługą urządzeń grzewczych , agregatu prądotwórczego, oczyszczalni ścieków oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym zapewniającym długotrwałą ich eksploatację.

Zadania działu Administracyjno-Gospodarczego  zostały przedstawione  w sposób wybiórczy.


 

DZIAŁ FINANSOWO – KSIĘGOWY

Dział finansowo-księgowy odpowiada za rozliczenia finansowo-księgowe DPS-u.  Do zakresu działań działu należy:

  • prowadzenie księgowości w ujęciu syntetycznym i analitycznym;
  • egzekwowanie należności wynikających z rozliczeń za usługi;
  • sporządzanie sprawozdań finansowych;
  • dekretowanie dowodów księgowych;
  • prowadzenie ewidencji kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym;
  • naliczanie amortyzacji środków trwałych;
  • analiza ksiąg rozrachunkowych;
  • kontrola formalna i rachunkowa dokumentów księgowych;
  • naliczanie i wypłata wynagrodzeń;
  • sporządzanie deklaracji rozliczeniowych, podatkowych z tytułu ubezpieczeń społecznych.

Zadania działu Finansowo – Księgowego zostały przedstawione w sposób wybiórczy.